Hamburg 2

28 juli 2012 - Hamburg, Duitsland

Gisterenavond een paar stevige onweersbuien en ook vanacht bleef het niet droog. We hebben lekker uitgeslapen tot 9 uur. Ontbeten, dwz yoghurt met fruit, en rondom half elf op de fiets naar Hamburg, langs de Elbe. Een prachtige fietsroute. Je ziet onderweg zoveel moois en het is er levendig en afwisselend. Natuurlijk de Elbe zelf, die hier nog zeker twee honderd meter breed is en waar natuurlijk veel scheepvaart is. Enorme containerschepen, maar ook zoals nu een rondvaart boot met op housmuziek dansende jongeren. Direct naast de weg gaat het omhoog en tegen de helling zijn vroeg 20e eeuwse villa's en moderne, strakke appartementen bungalows gebouwd. En dat allemaal met veel groen omgeven. En tenslotte de haven met de containerterminals en dicht bij het centrum de vissershaven. Vanochtend regende het en lucht was vaalgrijs. Vanmiddag was alles in zonlicht gehuld.

1. Dineke:
    29 juli 2012
    Ik krijg enorm veel zin om op de fiets te springen als ik jullie verslag lees. Maar kom uit nachtdienst en hou het nu bij een lekker eitje bij m'n ontbijt.
    Lieve groeten en tot volgend verslag.
    Dineke
  2. Ruth en mammie:
    29 juli 2012
    hoe is het weer nu bij jullie?mammie en ik heben de raasdonders gedopt en morgen gaan we ze eten en laten nog wel weten hoe ze gesmaakt hebben hier is het weer wat licht wisselvallig maar verder prima temperatuur,mammie en ik hebben het weer fijn gezellig met elkaar, tot volgende keer veel liefs ruth en mammie