De derde poging van vandaag: veel nattigheid en ongelooflijk mooi

29 juli 2012 - Tespe, Duitsland

Een half uurtje geleden werd ik bij het schrijven gestoord door een forse regenbui. Terug op de camping weer een poging, maar de telefoon liep ' vast' en nu probeer ik terwijl de batterij snel leeg loopt het nogmaals; drie maal is scheepsrecht.
Vanochtend regende het pijpenstelen. De tent hebben we droog opgepakt, gelukkig, maar toen we koffie dronken op het terras van het campingrestaurant vielen de eerste druppels en eenmaal op de fiets werd de hemelsluis helemaal open gezet. Nat, alsof we geen regenjas en kleren aanhadden. Marjan maakte de nuchtere opmerking, toen we schuilden: we zijn gelukkig de sauna gewend. In Hamburg werd het droog, maar het bleef donker grijs. In een lunchroom ons iets opgeknapt.Daarna verder en wat volgde was een adembenemende mooie tocht langs de Elbe. Ik moest denken aan de regels van Marsman: denkend aan Holland zie ik brede rivieren door eindeloos laagland gaan. De zon kwam terug en het werd zelfs a angenaam warm. Nu staan we op een kleine havencamping, de zon schijnt weer en we maken rijst met groente klaar. De batterij is nu op een haar na leeg. Ik stuur dit snel naar reislogger.