Een latertje

30 juli 2012 - Dannenberg, Duitsland

Zo, we hebben ons drie gangen menu nu beëindigd en hebben ons lekker in de slaapzak genesteld. De regen van vanavond heeft er voor gezorgd dat we nu, de kerkklok slaat half elf, pas klaar zijn met eten. De maaltijd smaakte goed; aardappels die we vanmiddag ergens van een land hebben gehaald, sla en een flinke steak van de BBQ. Nagerecht: een aardbeien/ananas toetje (en ik heb stiekem nog een paar worstjes gegegeten). Een stevige maaltijd en het begeleidende glaasje wijn smaakte prima. Een goede afronding van een mooie dag. De regen vanochtend gaf oponthoud, maar omstreeks 12 uur was daar de zon en dat maakte het fietsen aangenamer. We hebben een steds wisselend landschap gezien. Vanochtend eerst vlak en veel weidegrond met bijbehorende vegetatie. Later heuvelachtig en bosrijk. Een paar stevige klimmetjes met als hoogtepunt de kniegerberg, met een weids uitzicht over het Elbe stroomgebied. Onderweg veel ooievaars gezien en de boerenzwaluwen vlogen pijlsnel en vlug wendbaar over en langs ons heen. Nu staan we in Dannenberg, iets van route af. Morgen naar Wittenberge en wellicht verder. We zien wel. En nu nog een slok weise Burgunder en dan slapen. De klok slaat elf.

1. Ruth en mammie:
    31 juli 2012
    mammie en ik moesten lachen om de stiekem 3 gegeten worstjes klinkt goed hoor het 3 gangen menu en fijn alles toch goed verloopt ondanks soms de erge regen en lijkt mij mooi waar jullie fietsen nou bij ons de raasdonders en de aardappels uit jullie tuin waren en zijn heerlijk en job gisterenavond meegegeten het gaat hier ook prima groetjes ruth en mammie