Rustdag

2 augustus 2012 - Fischbeck, Duitsland

We staan in Tangermunde, een mooi en goed geconserveerd en gerestaureerd Hanzestadje aan de Elbe. Het heeft een rijk gedecoreerd stadhuis , imponerende toegangspoort en een hoog boven alles uittorende kerk. De vakwerkhuizen zijn met kleur rijke motieven en gebedsspreuken verfraaid.Alles straalt overvloed, rijkdom en macht van weleer uit. Vanochtend was er markt. We hebben heerlijke bloedworst en Hausmacher gekocht. Smaakt voortreffelijk. We zitten buitenkunst onder een afdak. Het regent en onweert. De eerste opklaringen dienen zicht al weer aan. Vanmiddag blijven we lanterfanten. Lezen in de Berliner Zeitung of der Spiegel of helemaal niets doen.
GisterenWas de tocht onverwacht zwaar. Het begon prachtig. Over de bloemrijke dijk langs de Havel(kamille, margrieten, paardebloemen, fluitekruit en wat al niet meer de Here uit zijn mouw heeft geschud boven dit aardse paradijs). We zagen herten, jonge reigers, roofvogels en een visser ving een joekel van een vis, die wij graag mee hadden willen nemen om ' m op de bbq te leggen. Maar de visser gaf ' m terug aan de rivier. Tot Havelberg bleef het mooi, rustig en vol kleur ( veletinten groen, rood, geel, bruin). De eerste km na Havelberg vielen nog mee, daarna werd het eentonig, warm en was het afzien geblazen. Om half vier fietsten we Tangermunde binnen. De tent opgezet. Boodschappen gedaan en de warmte en droge keel geblust met een stevig glas koud bier.

1. Ruth:
    2 augustus 2012
    dat is ook goed een rustdag en mooie kerk staat erop de foto en mooie natuur fietsen jullie voorbij, gisteren kwam ervoor het eerst en vandaag paar keer de bonte specht bij mijn vogelvoer is wat grotere vogelen aan de vetbol hing dieprachtig om te zien en in het gras zitten ze als ik naar buiten kijk dat is grappig van die grote vis tot gauw en rust lekker uit liefs ruth
  2. Kok:
    2 augustus 2012
    Dat klinkt nog steeds erg goed Jos en Marjan. En Jos....zo'n rustdag is goed voor je, ik lees het uit je mooie, lijvige verhaal van vandaag. Gewoon de tijd er voor nemen dus en de mooiste volzinnen stromen deze blog binnen. Zo ken ik je..dus met plezier heb ik dit gelezen en het me kunnen voorstellen (ook nog zonder die foto)
    Groetjes en nog veel fietsplezier!
    Kok.